torsdag 30. juli 2015

Min første blue marlin

Har ikke blitt så mye kveite i det siste. Og det ble heller ikke en eneste blankfisk, heller da jeg var inne i fjordene for 5uker siden og dorget i to helle dager. Men jeg og min bror Roy har vært og fisket i Filippinene i to og en halv dag. Hadde flere napp av forskjellige sorter. Både dorado og tunfisk. På ettermiddagen den andre dagen slo den til, min første Blue Marlin. Brukte 45 minutter for å lande den, en veldig heftig kamp :) Den siste dagen ble det ikke noe. Så en Marlin til som jaget en dorado, men den bet ikke.

Båten til Junior Gonsales
En grei båt å fiske med, har iallfall tak over hodet.




Magpupungko
En meget spesiell stor stein som ligner på et ansikt som ser utover havet. Magpupungko heter den.



hjemme hos Junior hvor vi bodde.

fornøyd med fangsten :)

Maten kunne IKKE vi klage på
Dagens fangst, grilled belly, sashimi, kinilaow og shrimp temura
veldig godt og ferskt :)

Dagen etter fikk vi fisken min i vårruller og i karri mmm :)
og noe kylling som vi ikke smakte på
Har laget en film også, den ble litt lang men hadde ikke lyst å klippe den ned mer.




2 kommentarer:

  1. Er en stund siden jeg har vært innom bloggen din nå, gratulerer med marlin og greier :)
    Ser ut som at dere hadde en veldig trivelig tur, artig video!

    Mvh
    Leif ~~ AKA maskinisten

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker Leif, Det var kjempe morro. Gleder meg allerede til neste fisketur der nede ;)

      Slett