søndag 1. juli 2012

Min første kveite

Kveite 22,9kg

Vi kom hjem fra filipinen på tirsdag og jeg skulle ut på jobb igjen på torsdag. Men jeg klarte å snike meg en tur på sjøen på onsdag. Jeg fikk lurt med meg bror min Alf Magne og lånte båten til pappa. Vi var vel utpå ca kl 1200 og begynte å jigge. Etter ett par timer smalt det på en kveite på stangen min. Har aldri før fått kveite, men det var ikke vanskelig å kjenne hva det var som var i andre enden av snøret. Først raset den ut og så stoppet den opp og begynte å svømme imot og jeg trodde en stund at jeg hadde mistet den men den stoppet opp igjen og raste ut flere ganger. Det tok ca 15-20 minutter før den var ombord og det var noe av det råeste jeg har opplevd med en fiskestang. Vekta stoppet på 22,9kg. Min personlige rekord på fisk i Norge. Men håper at jeg klarer å slå den igjen senere i sommer;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar