tirsdag 28. mai 2013

28.mai

I dag ble det en tidlig start på dagen. Jeg hadde lovet Ola Thue fra sportsbutikken.no i Molde å få bli med en tur. Avtalte å møte han klokken 0530. Vi var vel i fisket allerede kl 0600 og jeg hadde kjempetrua siden jeg fikk så mange kveiter for to dager siden, og regnet med at det ikke ble noe mindre idag. Havet var speilblankt da vi dro ut og alt lå til rette for en knall dag. Vi fisket vel ikke lenge før det nappet,men siden det var en torsk, så gikk den fort over ripa igjen. Det var jo kveite vi var ute etter. Det gikk vel en drøy halvtime før det skjedde noe igjen og denne gangen stakk den av med halve silden. Vi satte på nytt agn og fortsatte. Etter mange napp, og flere ødelagte sild, satt det ei fast på kroken hos meg. Jeg fikk den ombord, merket den(merkekveite nr 26)og satte den ut igjen. Denne var 84cm. Og endelig satt det ei med Ola også! Dette var ikke den største kveita, men den var over 8+, og Ola viket fornøyd så langt.  Desverre så ble det ikke så mye mer idag, men hadde vel noen napp og fikk også en torsk til og noen longer. Ikke helt det store, men klager ikke. Ble solbrent i ansiktet, og man kan vel heller ikke klage over det siden vi bor her ute ;)
merket og sluppet tilbake

Ola med middag :)
Nå har jeg dratt opp båten, og nå var denne frituren over. Kan vel ikke klag på fangstene denne turen, og været har vært helt topp hele mai. Kunne tenke meg noen større, både kveiter og ørreter. Kanskje dem sitter neste friperiode :) Eller kanskje en laks :)
Nyvasket og klar for neste friperiode :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar