torsdag 24. januar 2013

Ja da var årets første kveite fanget. Har vært ute på havet både igår og idag. Jeg og Stig Lyngstad. Var å prøvde etter torsken i går men det ble ikke helt det store Stig fikk en på nesten 12 kg var ok den men det ble ikke så mye annet med størrelse, ble noen brosmer og et par longer men ikke noe av den store sorten. Men i dag ble det en kjempefin tur 3 kveiter alle over minstemålet, 5 greie longer og en torsk på ett par kilo. Den siste kveita var 10+ og følgte med helt opp og da jeg slapp agnet ned ett par meter igjen beit den på. Det var en av de råeste opplevelsene jeg har opplevd. Da den tok, raste den ned på bunnen igjen ca 37 meter. Jeg fisket med sild og Stig fisket med Storm jigg. Dette er første gangen vi har tatt kveite på jigg.
Meg med dagens største 10+

Årets første :)
Dagens kveitefangst.
Stig med torsk på 12kg







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar