torsdag 7. mars 2013

7. Mars

I dag var Stig med meg igjen. Han hadde hivet ut ett par sildegarn i går kveld, og etter at vi begge hadde fått levert ungene på skole og barnehage så var det bare og komme seg i båten å kjøre innover. Etter at jeg hadde lagt til båten og Stig hadde fått fyrt i gang Tobias båten sin var det rett bort på garnet, som var smekkfult. Vi drog garnet rett ombord i båten og kjørte bort til kaia og begynte å rense garnet som viste seg å ha ca 80kg.
Etter et par timer så var vi ferdig med å greie garnet, så da var det bare å komme seg avgåre for å fiske kveite.
Da vi kom frem  og fikk hivet uti snørene så gikk det ikke mere enn 10minutter før Stig fikk første kveita på. Jeg sveivet søre mitt opp da jeg hørte han hadde fisk på og toro du ikke det fulgte etter en kveite med meg også :)
Etter å fått ombord 4 kveiter fant vi ut at vi måtte flytte plass fordi de vi fikk var ikke så veldig store. Vi trekte oss litt lenger ut  men det var en voldsom til sjø/bølger der men vi prøvde likevel. Og etter en halvtime fisking der ute så small den i. Ny pers som viste seg å være 33kg. Etter mang utras og en herlig kamp fikk vi fisken ombord og da ble det full jubel ;)
Vi prøvde litt til der på den plassen og hadde noen napp men fikk ikke noe flere der. Vi byttet plass igjen og prøvde litt til og der smalt det til med Stig igjen, ett salig utras og jeg ba han stramme opp bremsen sin men den viste seg at den sto på fult :) Etter nok en herlig kamp fikk vi kveita ombord og dette ble Stigs pers. Den var 23kg. og etter å fått 6kveiter begynte vi å tenke på tilbaketuren for å berge husfreden og kanskje få muligheten til å dra ut og fiske en annen dag ;)
Dette ble en kjempe dag og 6 kveiter på 2 man på litt over 4 timers fiske, 2 persjonelige rekorder. Helt top og kan ikke bli mye bedre. Selv om man blir sliten i ryggen etter all den kampen med dronninga ;)

To stolte unggutta med hver sin pres.

Full båt i dag også ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar